شرکت تکتا افق برگزیده پارس

  • ۰
  • ۰

آب و آبفا

بسیای از مشکلات بهداشتی کشورهای در حال پیشرفت ، عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم است.از آنجایی که محور توسعه پایدار ، انسان سالم است و سلامت انسان در گرو بهره مندی از آب آشامیدنی مطلوب می باشد بدون تامین آن جایی برای سلامت مثبت و رفاه جامعه ، وجود ندارد. آب از دو بعد بهداشتی واقتصادی حائز اهمیت است.از بعد اقتصادی به حرکت درآورنده چرخ صنعت و رونق بخش فعالیت کشاورزی است. از بعد بهداشتی ، تضمین کننده سلامت انسان است.

 

 

اب

 

 

اگر چه از دید ما پنهان است ، اما آب دارای آثار بسیار زیادی در حیات جانداران به ویژه انسان می باشد.  علاوه بر تامین مایع مورد نیاز بدن به مفهوم مطلق آن یعنی H2O ، در بردارنده املاح و عناصر ضروری برای موجود زنده و انسان می باشد.کمبود پاره ای از آن‌ها در آن ایجاد اختلال در بدن موجود زنده می کند و منجربه به روز برخی بیماری ها می شود.

فقدان ید و فلوئور و ارتباط آن‌ها با گواتر و پوسیدگی دندان‌ها به ترتیب بیان کننده این اهمیت است. علاوه بر مواد شیمیایی ، موجودات ذره بینی گوناگونی نیز در آب پیدا می شوند که بعضی از آن ها بیماری زا بوده و ایجاد بیماری های عفونی خطرناکی می کنند. به سازی آن رابطه مستقیمی با کاهش بیماری های عفونی دارد. به طوری که پس از تامین آب آشامیدنی سالم میزان مرگ از وبا ۱/۷۴ درصد، میزان مرگ از حصبه ۳/۶۳ درصد، میزان مرگ به علت اسهال خونی ۱/۲۳ درصد و میزان مرگ از بیماری اسهال ۷/۴۲ درصد کاهش یافت. بنابراین برنامه ریزی و هزینه در جهت تامین آب سالم سرمایه گذاری قابل توجهی برای آینده خواهد بود.تهیه و تامین آب آشامیدنی سالم برای جامعه یکی از موثرترین و پایدارترین فناوری ها برای ارتقاء سلامت جامعه است.

از این رو شرکت تکتا افق برگزیده پارس با اخذ مجوز از اداره استاندارد ، این دپارتمان را راه اندازی و آموزش های تخصصی مورد نیاز را با استفاده از اساتید مجرب در حوزه آب و آبفا برگزار می کند .

  • ۰۰/۰۹/۱۸
  • نرجس یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی