پیش از آن که با تعریف مدیریت کیفیت آشناشویم ، بایدیاداوری کنیم که کیفیت یکی از کلماتی است که معمولا در خصوص یک کالا یا محصولی گفته می شود.برای کیفیت تعاریف متعددی وجود دارد و بسیاری از بزرگان حوزه مدیریت و کسب و کار تعاریف جالبی از کیفیت را ارائه کرده اند.
کیفیت همه موراد زیر را دربر می گیرد:
- مطابقت با مشخصات و نیازمندی ها
- رضایت مشتری
- به وجد آوردن مشتری
- مناسب بودن برای منظور
- مشتری برگردد اما محصول برنگردد
- قابلیت نگهداری و تعمیر
- قابلیت اعتماد و دوام محصول
- تحویل به موقع
- بی نقص بودن
- ۰۰/۰۹/۱۸